Vi benytter ofte Teamviewer når vi feilsøker på din datamaskin og vi kan hjelpe deg raskere om du på forhånd har lastet ned og installert Teamviewer.

De siste programvare-versjonene av bla Citrix Receiver, Teamviewer, Antivirus, VPN osv finner du på vår nedlastningsside.

 

Her har vi samlet noen tips som kan være med på å løse utfordringene dine før du kontakter oss:


#INNLOGGING

  • Jeg får beskjed om at brukernavn eller passord er feil
    - Kontroller at du skriver brukernavnet ditt korrekt
    - Kontroller at «Caps Lock»-tasten ikke er slått på
    - Har du byttet passord i det siste? Prøv det gamle passordet
  • Jeg får beskjed om at kontoen er “Locked out”
    - Dette kan skje om du har logget deg på med feil passord mer enn 3 ganger. Det kan også skje om du har byttet passord og ikke oppdatert passordet på f.eks. mobil eller nettbrett.
    - Ring TeleComputing Support (+47 66 77 65 77). Du vil da enten få valget mellom å låse opp din konto eller vente på en ledig konsulent.


#CITRIX

  • Ved oppfatning av treghet eller andre feilmeldinger kan du først forsøke å logge helt av Citrix.                Logg inn igjen og forsøk på nytt
  • Last ned og installer siste versjon av Citrix Receiver fra vår nedlastningsside.


#NETTVERK

  • Jeg har ikke internett på datamaskinen
    - Start maskinen din på nytt og gå til f.eks. telecomputing.no for å se om nettverket fungerer igjen
    - Sjekk at nettverkskabelen står ordentlig i PC’en og veggen.
    - Sjekk gjerne om dine kolleger opplever det samme. Er det ingen som har nettverk kan du starte nettverksutstyret (ruter og modem) på nytt og etter noen minutter forsøke igjen. Dersom en omstart ikke løser problemet kan du notere hvilke lys som er aktive på ruter og modem og kontakte TeleComputing Support.

 
Dersom punktene over er ok, men du fortsatt har problemer, vennligst kontakt 
TeleComputing Service Desk på: 

icons8-Headset-40.png +47 66 77 65 77 
icons8-Email-48.png support@telecomputing.no